30 juli 2013

Seglingsstarten

Planen var att segla iväg på onsdagen, men smhi sa att det var regn på G. Så vi stressade inte ut på havet utan gick på figeholms marknad och grillade i sommarstugan istället.
Vi seglade fredag morgon med siktet inställt på horns udde där Fredrik och Elin skulle göra oss sällskap under helgen.
Kvällssol på krokö

Nu förstår jag det där med husvagn! Ställer man den på en pråm kan jag tänka mig lite camping :-)

Utsikt från lotstornet på Idö, farfars gamla arbetsplats

Ingen grillning ikväll utan finmat på Idö restaurangen med bra utsikt.

Ledsen Fredrik, men har ingen bra bild på dig på denna resan heller... du får skicka mig en idolbild så använder jag den de gånger jag inte har en bra bild på dig ;-)

Riktigt bra start på semesterseglingen, lagom vind och väldigt lite moln.

Inga kommentarer: