18 oktober 2009

Bilder

Två bilder från Wakulla springs:

Fin pippi som torkar vingarna

Sjökossa, ganska svårfotade eftersom de håller sig under vatten hela tiden...
Liten huvudrätt efter att jag ätit friterade gröna tomater, en specialitet i Tallahassee.
Förstår varför de flesta tar med sig "doggybag" med mat hem. Själv åt jag upp köttet och lite lökringar, servitricen undrade om jag ville ha med mig moset och resten av lökringarna hem... Jag tackade nej! För övrigt var denna resturang (Cool Beanz Cafe) ett av de få ställen som INTE frågade om jag ville ha riven ost på maten. Galet att de har ost på allt!


Utanför ingången till footbollsstadion som ligger på universitetsområdet. Detta är mer än en timme innan avspark och det strömmar redan massor med folk hit. En väldans massa har tailgate party utanför hela dagen dessutom. Som sagt Footboll är stort här.Inför avspark är det lite show, här formerade till Noles (smeknamnet på lagen från Florida State University).

Nästa sport! Eftersom vi var bland de 5000 första till arenan fick vi var sin keps med nummer 4 och en autograf av LeCavalier (lagkapten i Tampa). Även hockeyn var vi ca 1 timme innan nedsläpp, men här var det rätt dött innan matchen började och det var nog inte mer än 10000 åskådare totalt. Lite trist, men kul att se lite riktig hockey. Tempot var lite upp och ner, märktes att det var tidigt på säsongen.


Dags för Akvariet. Tuff fisk som visade formen ;-)

Sjöhästarna var sjukt söta
delfinbeviset... svårfångade små rackare. De hoppade lite dåligt så får vara nöjd med denna bild.
Schysst silo på väg in i hamnen igen.Efter delfinturen kom vi lagom till Pingvinuppvisningen. Roliga små djur, batman var inte i närheten denna gång så pingvinen kunde lugnt återvända hem i sin skrinda efter showen.

Inga kommentarer: