06 oktober 2009

Tallahassee, Floria

Kan val borja i Cph...
Skulle checka in mitt bagage, gick sadar. De kravde att jag kunde adressen till Kenny, allsta dar jag skulle bo for att ta emot mitt bagage. Sa det blev till att ringa till hans foraldrar som jag kom ihag numret till!!! kanske anvande det senaste 1997 men sifferminnet har jag kvar. Tyvarr inget svar illa

Ringer bror och ber honom kolla om han kan hitta mobilnummer till foraldrarna, men ringer aven kenny (klockan ar 02.00 i US). Inget svar hos Kenny heller... what to do?!?

Efter 10 minuter ringer brorsan som inte hittar nagot mobilnummer, ajaj!

Efter 20 minuter kommer SMS fran Kenny, vad vill du? skicka SMS jag kan inte prata, men han ar vaken =)
5 minuter senare har jag adressen och kan stalla mig sist i incheckningen igen.

Flyget till Atlanta landar i tid och mina 2 timmars vantetid kanns lagom enda tills jag staller mig i passkontrollen som star helt stilla... slar inte ens igang mobilen, skulle bara stressa mig. Passkontrollen tog 45 minuter och sen raka vagen till bagagebandet, ta vaskan som sakert legat dar ett tag nu. Vidare till tullkontrollen, den gar smartfritt. Dumpa vaskan igen till grabbarna som bara lassar bagage pa transferbanden.
Nu kommer nasta stressmoment, ny sakerhetskontroll med lang ko. Igenom pa 45 minuter och har 15 minuter att ta mig till gaten, ska racka!!!
Val vid gaten visar det sig att planet ar forsenat med 40 minuter men det ar okej da jag kommer med iaf!

Val pa Tallahassee flygplats vantar Kenny pa mig vid bagageutlamningen, tyvarr saknar han fortfarande sin rost sa han skriver pa papper. Man kanske ska lara sig teckensprak trots allt!

Inga kommentarer: